Logo regionálního portálu bucovicko.cz

Regionální zpravodajství

Kolony na silnici I/50? Semafory jsou v Bučovicích nastavené optimálně

Bučovické noviny
pondělí 12.8.2019

Ilustrační foto
Autor: Pixnio

Dlouhé kolony aut a nastavení semaforů. Dva problémy, které v poslední době v souvislosti s Bučovicemi často kritizují řidiči na sociálních sítích. Intervaly na světelných křižovatkách jsou podle nich špatně seřízené, a proto se ucpává silnice I/50 ve směru od Slavkova u Brna třeba už u Maref.


Podle vedoucí oddělení správy majetku v Bučovicích Dagmar Janíčkové jsou však semafory nastavené optimálně. A to tak, aby umožnovaly chodcům plynule přecházet frekventovanou mezinárodní silnici na dvou přechodech a motoristům jedoucím od Vyškova či Kyjova bezproblémově se na tuto komunikaci napojit. „Optimalizace dopravy se dosahuje takzvaným dynamických řízením, kdy křižovatka operativně reaguje na aktuální množství vozidel ze všech směrů a také chodců. K tomu slouží indukční smyčky, což jsou vodivé kabely zafrézované do vozovky. Fungují na principu cívky, kdy je průjezdem kovového vozidla přes smyčku indukován proud vytvářející měřitelný impuls,“ vysvětlila Janíčková. Než došlo k nejvhodnějšímu seřízení, mnohokrát se nastavení měnilo, až se dospělo k optimální frekvenci. Jakékoliv jiné nastavení mělo za příčinu delší fronty na křižovatkách. A i nadále firma, která pro město zajišťuje servis světelného zřízení, pravidelně na křižovatkách prověřuje funkčnost všech systémů.


Přes Bučovice vede poměrně silná tranzitní doprava, proto provozované dopravní řešení zajišťuje maximální průjezdnost Bučovicemi. „V dopravní špičce může dojít k prodlení dvou nebo tří cyklů z Revoluční ulice, aby byl zajištěn co nejplynulejší průjezd hlavní silnicí,“ dodala.


Pro obyvatele města je podle Janíčkové nejpodstatnějším přínosem semaforů, že od jejich uvedení do provozu v roce 2009 nedošlo k žádnému smrtelnému střetu chodce s autem. „Do této doby byla v průměru jedna smrtelná nehoda ročně,“ připomněla.


Vedení města si nicméně velmi dobře uvědomuje, že dopravní situace ve městě je neúnosná. Intenzivně proto pracuje na přípravě územního plánu, který by měl být ještě v letošním roce schválený a je výchozí pro další přípravu obchvatu. Kromě toho se podílelo na jednáních o zavedení mýta na silnici I/50 v Bučovicích a okolních obcích, které silnice protíná. To má začít platit už v příštím roce. A v jednání je také vážení kamionů ve městě s využitím dynamických vah.


Článek byl převzat ze zpravodaje Bučovické noviny se souhlasem vydavatele.

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama